1) -Τι είναι ζωή;
-Με βάση αυτόν τον ορισμό, οι ιοί θεωρούνται ζώντες οργανισμοί;
2) Ένα ένζυμο καταλύει την αντίδραση των ATP και ADP. Και στις 2 αντιδράσεις ο λόγος Κcat/Km είναι ίδιος. Η συγκέντρωση του ATP in vivo είναι 100μM και του ADP 1μM.(μπορεί να τα είχε και ανάποδα, δεν έχει σημασία). Ποια από τις 2 αντιδράσεις θα καταλύσει το ένζυμο; Γιατί;
3) -Τι γνωρίζετε για τη δρεπανοκυτταρική αναιμία;
-Προτείνετε μία μέθοδο ανίχνευσής της. Περιγράψτε την.
4) -Έχουμε ένα ένζυμο. Στο γονίδιο που το κωδικοποιεί συμβαίνει σημειακή μετάλλαξη και το ένζυμο χάνει την ενεργότητά του. Τι μπορούμε να συμπεράνουμε για τη μετάλλαξη;
-Αν η σημειακή μετάλλαξη που συνέβη δεν επηρέαζε την ενεργότητά του, τι μπορούμε να συμπεράνουμε για αυτήν;
5) Τι γνωρίζετε για τη νόσο Alzheimer; Δείξτε με ένα σχήμα τον τρόπο που δημιουργούνται οι αμυλοειδείς πλάκες.(κάπως έτσι το έλεγε)
6) Έδινε έναν κλώνο από ένα γονίδιο και το σημείο όπου συνέβη μία μετάλλαξη.
-Ποια μέθοδο θα επιλέξουμε για να πάρουμε πολλά αντίγραφα δείγματος DNA κατά τον προγεννητικό έλεγχο;(ονομαστικά)
- Να αναφέρετε τα υλικά.
- Ποια μέθοδο θα χρησιμοποιήσουμε για να βρούμε το είδος της μετάλλαξης;(κάπως έτσι το έλεγε)
-Υλικά
7) Έδινε 5 ενώσεις με τον συντακτικό τους τύπο ή τον τύπο κατά Fisher και έλεγε να πούμε ποια/ποιες από αυτές δεν είναι συστατικά του RNA.(είχε τη δεοξυριβόζη, τη γουανίνη, την κυτοσίνη, τη θυμίνη και μία ακόμα)
Έδινε 5 αμινοξέα. Ζητούσε ποια/ποια από αυτά αλληλεπιδρούν με τις φωσφορικές ομάδες του DNA. Ζητούσε και να πούμε ποιο/ποια από αυτά μπορούσε να σχηματίσει δεσμό υδρογόνου με τις βάσεις του DNA.
9) Περιέγραφε μία ασθένεια που επηρεάζει το μυοσκελετικό και οφείλεται στη μετάλλαξη της γλυκίνης σε κυστείνη του κολλαγόνου τύπου 1. Η κυστείνη θα δημιουργήσει δυσουλφιδικούς δεσμούς οι οποίοι γενικά προσδίδουν ανθεκτικότητα και μηχανική αντοχή. Γατί εφόσον συμβαίνει αυτό, οι ασθενείς παρουσιάζουν προβλήματα;